A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Сухополов’янська громада
Чернігівська область, Прилуцький район

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ до проекту рішення сесії Сухополов’янської сільської ради «Про встановлення місцевих податків та/ або зборів на території Сухополов’янської сільської ради об’єднаної територіальної громади на 2021 рік»

Дата: 02.07.2020 19:54
Кількість переглядів: 99

1. Опис проблеми.

Відповідно до  підпунктів 4 та 5 пункту 3 статті 12 Податкового кодексу України органи місцевого самоврядування  своїм  рішенням встановлюють ставки місцевих  податків  та/або  зборів  та офіційно оприлюднюють прийняте рішення згідно вимог чинного законодавства.

У  разі  не  встановлення  місцевих  податків  і  зборів,  передбачених статтею 10 Податкового Кодексу України, рішенням сільської ради, такі  податки та/або  збори сплачуються платниками на території Сухополов’янської  сільської ради у порядку,  встановленому  Податковим  Кодексом  України  за  ставками,  визначеними  вищезазначеним Кодексом.

Таким чином, проблема не може бути розв’язана за допомогою діючих регуляторних актів та ринкових механізмів.

Визначені місцеві податки та/або збори, відповідно до діючого законодавства, є джерелом формування загального фонду  бюджету Сухополов’янської  сільської ради і кошти від їх надходження спрямовуються на забезпечення діяльності функціонування бюджетних установ та благоустрій територій  громади.

Прийняття  рішення з  даного  питання  є  особливо  важливим  для  прозорого  та ефективного встановлення місцевих податків, зарахування надходжень до сільського бюджету, здійснення  необхідного  контролю  за  своєчасністю  та  повнотою  проведення 

платежів, впорядкує  деякі  питання    ведення  бізнесу,  зменшить  витрати  часу  платників  податків  на виконання обов’язкових процедур щодо декларування сум податків та їх сплату, підвищить інвестиційну привабливість громади.

 

2.Мета та завдання регулювання.

Основною метою розробки проекту є забезпечення практичної  реалізації статей 10, 12, 265, 266, 267, 268, 269-289, 291-295 Податкового Кодексу України  шляхом встановлення  місцевих  податків  та/або  зборів  на  території Сухополов’янської  сільської ради.

Проектом рішення передбачається затвердити місцеві податки  та/або збори на 2021 рік у складі:

1.Податок на майно, який складається з :

1.1. Податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;

1.2. Транспортного  податку

1.3.; Плати за землю;

2. Єдиний податок для суб’єктів господарювання, якi застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності та віднесені до першої та другої групи платників єдиного податку.

3.Туристичний збір

Проект регуляторного акту спрямований на:

1) врегулювання місцевих податків на території Сухополов’янської  сільської ради відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» зі змінами та Податкового кодексу України;

2) встановлення доцільних та обґрунтованих розмірів ставок місцевих податків відповідно до вимог Податкового кодексу України, які б враховували особливості території, інтереси громадян і суб’єктів господарювання та дозволили збільшити надходження до місцевого бюджету для виконання Програм соціально–економічного розвитку;

3) встановлення пільг, щодо сплати  місцевих податків та/або зборів;

4) забезпечення відповідних надходжень до місцевого бюджету від сплати місцевих податків;

5) забезпечення максимальної прозорості та відкритості органів місцевого самоврядування;

6) вдосконалення відносин між сільською радою та суб’єктами господарювання, пов’язаними з оподаткуванням місцевими податками.

 

3.Визначення та оцінка альтернативних

способів досягнення цілей.

Перший альтернативний спосіб досягнення встановлених цілей – прийняття запропонованого регуляторного акту.

Ця альтернатива є єдиною прийнятною, так як спрямована на виконання вимог чинного законодавства.

Прийняття даного рішення сільської ради забезпечить встановлення чітких та прозорих механізмів справляння та сплати місцевих податків та/або зборів на території Сухополов’янської  сільської ради та відповідне наповнення місцевого бюджету.

Виключно введення в дію запропонованого акту являється єдиним шляхом досягнення цілей.

Другий альтернативний спосіб досягнення встановлених цілей – залишити ситуацію без змін.

Ця альтернатива є неприйнятною, так як нормативні акти ради повинні відповідати чинному законодавству.

 

4.Опис механізмів і заходів для розв’язання проблем.

Механізмом розв’язання вказаної вище проблеми є прийняття рішення Сухополов’янської  сільської ради «Про встановлення місцевих податків та/ або зборів на території Сухополов’янської сільської ради об’єднаної територіальної громади на 2021 рік»

Запропонований нормативно-правовий акт відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, ефективності, збалансованості, передбачуваності, принципу прозорості та врахування громадської думки.

Механізм розв’язання проблеми:

  • встановлення розмірів ставок місцевих податків та/або зборів на 2021 рік;
  • інформування платників про встановлення розмірів ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, земельного податку, транспортного податку, єдиного податку через розміщення на дошці оголошень та офіційному сайті сільської ради;
  • забезпечення надходжень встановлених податків та/або зборів до сільського бюджету.

Реалізація пропонованого регулювання буде здійснюватися шляхом впровадження наступних заходів:

  • економічні — запропоновані ставки місцевих податків та/ або зборів дозволять підвищити загальну суму зібраних коштів, економічне і раціональне використання цих коштів;
  • організаційні – упорядкування правовідносин між органами влади та суб’єктами господарювання.

5.Опис альтернатив запропонованому регуляторному акту.

Альтернативою даному регуляторному акту може бути:

1-й -залишити діючими розміри ставок місцевих податків і зборів на 2020 рік

 2-й -прийняття нових розмірів ставок місцевих податків та/або зборів згідно чинного законодавства, що в свою чергу забезпечить стабільність та збільшення надходжень до сільського бюджету.

 

6.Аналіз вигод та витрат.

Встановлення ставок місцевих податків  та/або зборів надасть можливість збільшення надходжень до сільського бюджету та забезпечить реалізацію необхідних заходів відповідно до потреб громади.

Очікуваними вигодами внаслідок прийняття зазначеного рішення є:

Сфера інтересів

Вигоди

Витрати

 Інтереси суб’єктів господарювання,

фізичних осіб

 

- забезпечення належних умов для здійснення господарської діяльності;

творення передумов для розвитку бізнесу та потенційного освоєння  економічно привабливих територій;

запровадження додаткових податків та/або зборів відповідно до норм законодавства України 

Інтереси держави

-збільшення надходжень до сільського бюджету за рахунок виконання відповідного регуляторного акту;

-підвищення рівня довіри до місцевої влади за рахунок встановлення доцільних та обґрунтованих розмірів ставок місцевих податків та/або зборів з урахуванням рівня платоспроможності суб’єктів господарювання;

- встановлення пільг зі сплати окремих податків для підприємств, установ організацій, що фінансуються з державного бюджету України;

- створення умов для розвитку бізнесу та економіки держави в цілому;

 

 

 

 

 

збільшення витрат не передбачається

Інтереси громадян

- нормативні акти сільської ради з питань оподаткування місцевими податками та/або зборами, відповідатимуть вимогам чинного законодавства;

- зростання надходжень до сільського бюджету, що забезпечить додаткові можливості для досягнення соціально-економічного розвитку та вирішення проблем благоустрою, потреб громади, фінансування програм та збалансування інтересів усіх учасників регуляторного процесу.

збільшення витрат не передбачається

 

7.Очікувані результати.

Очікуваними результатами є:

-забезпечення відповідних надходжень до  бюджету  Сухополов’янської сільської ради від сплати місцевих податків та/або зборів;

-створення фінансових можливостей сільської влади для задоволення соціальних та інших потреб територіальної громади (% перевиконання планових показників доходів бюджету);

-ефективна реалізація заходів відповідно до потреб громади;

-упорядкування правовідносин між органами влади та суб’єктами господарювання.

 

8.Строк дії акту.

Запропонований строк дії регуляторного акту – 1 рік, достатній термін для розв’язання проблеми та досягнення цілей державного регулювання в межах бюджетного року. Внесення змін або відміна регуляторного акту протягом року можлива у разі зміни чинного законодавства.

 

9.Визначення заходів по відстеженню результативності

регуляторного акту в разі його прийняття.

Базове відстеження результативності регуляторного акту здійснюватиметься до набрання ним чинності.

Повторне та періодичне відстеження результативності регуляторного акта  не планується, в зв’язку з тим, що термін дії регуляторного акту складає 1 рік.

У проекті рішення відсутні положення, які містять ознаки дискримінації,  правила та процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

 

Секретар сільської ради                                                Ольга ЄВТУШЕНКО


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь