На  виконання  постанови Кабінету Міністрів України від 1 червня 2020 року № 449 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг» із змінами, Міністерства соціальної політики України від 27.12.2013 року № 904 «Про затвердження Методичних  рекомендацій з проведення моніторингу та оцінки якості  соціальних послуг», у відповідності до наказів Міністерства соціальної політики України від 16.06.2021 року № 335 «Про Зміни до Державного стандарту догляду вдома», від 29.02.2016 року № 198  «Про затвердження Державного стандарту стаціонарного догляду за особами, які втратили  здатність  до  самообслуговування   чи   не набули такої здатності» та з метою визначення відповідності наданих соціальних послуг Державним стандартам цих послуг та потребам їх отримувача, забезпечення якісних соціальних послуг, оптимізації та удосконалення діяльності, підвищення рівня професійної компетенції працівників, покращення якості надання соціальних послуг особам похилого віку та особам з інвалідністю  та  розпорядження Сухополов’янської сільського голови від 26 січня 2023 року № 09 «Про проведення моніторингу надання соціальних послуг у Сухополов’янській сільській раді», з метою з’ясування рівня задоволення потреб отримувачів соціальних послуг та покращення діяльності надавачів цих послуг проведено зовнішню оцінку якості надання соціальних послуг «догляд вдома», «стаціонарний догляд».

 

         В територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг)  функціонують два структурних підрозділи :

  • відділення соціальної допомоги вдома ;
  • відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання .

Станом на 27 червня 2023 року в територіальному центрі  працює 73 працівники:

 1.Оцінка кількісних показників соціальної послуги догляд вдома та стаціонарного догляду.

Кожен кількісний показник переводиться у відсотковий еквівалент (як частка до загальної сукупності), після чого, в залежності від значення, йому присвоюються статуси. Отже в ході перевірки кількісних показників соціальної послуги догляду вдома проаналізовано наступне:

- кількість скарг від отримувачів соціальної послуги  «догляд вдома»  та «стаціонарний догляд» за звітний період не надходило. Статус – «добре»;

 - частота здійснення моніторингу якості надання соціальної послуги «догляд вдома»  та «стаціонарний догляд» протягом року. Відносно відсоткового еквіваленту присвоюється Статус – «добре»;

- відповідність встановлених показників якості отриманих у ході контролю. Статус – «добре».

Таким чином, для кількісних показників надання соціальної послуги «догляд вдома»  та «стаціонарний догляд» переважає статус «добре». Отже для оцінювання кількісного показника якості соціальної послуги «догляд вдома»  та «стаціонарний догляд» в цілому присвоюється узагальнений статус «добре».

 

2.Оцінка якісних показників соціальної послуги «догляд вдома» та  « стаціонарний догляд», що передбачені Державним стандартом.

2.1. Показник «адресність та індивідуальний підхід». Критерії оцінювання:

– наявність визначення індивідуальних потреб отримувача – всі особові справи отримувачів соціальної послуги  з «догляду вдома» та «стаціонарного догляду» (509 осіб) містять договір  про надання соціальних послуг, акти оцінки потреб сім’ї/особи, у її відсотковому еквіваленті складає 100%;

– складання індивідуального плану, що підписується отримувачем та директором територіального центру відповідає його визначеним індивідуальним потребам з урахуванням групи рухової активності. Один примірник індивідуального плану знаходиться у отримувача соціальної послуги, другий в особовій справі отримувача. Індивідуальний план переглядається відповідно до вимог Державного стандарту послуги «догляду вдома» та «стаціонарного догляду» через місяць з початку надання, надалі один раз на рік, за потреби вносяться зміни в яких виникла необхідність. Відсотковий еквівалент складає 100%.

Узагальнений статус показника «адресність та індивідуальний підхід» – 100%, що відповідає статусу «добре».

2.2. Показник «результативність». Критерії оцінювання:

– рівень задоволення індивідуальних потреб отримувачів  (за оцінками отримувачів соціальної послуги) – протягом періоду проведено опитування 33 отримувачів соціальної послуги «догляд вдома»,  14 отримувачів соціальної послуги  «догляд стаціонарний» та 30 надавачів соціальних послуг. З них 33 повністю задоволені роботою соціальних робітників. Відсотковий еквівалент складає  100 %;

– вирішення проблемних питань отримувачів  (покращення емоційного, психологічного, фізичного стану) – отримувачі соціальної послуги догляду вдома  констатували покращення емоційного, психологічного, фізичного стану порівняно з періодом, коли соціальна послуга догляду вдома не надавалась. Відсотковий еквівалент складає 100%;

– проведення опитувань, збору відгуків, реагування на скарги отримувачів соціальної послуги та проведення роботи щодо надання роз’яснень отримувачам соціальної послуги вдома (рівень подолання або мінімізації наслідків складних життєвих обставин отримувачами соціальних послуг) .

– в ході перевірок роботи соціальних працівників, проведення зовнішнього моніторингу та оцінки якості соціальних послуг проводились опитування отримувачів  соціальної послуги догляду вдома та стаціонарного догляду щодо якості надання соціальної послуги. Постійно проводиться інформаційно-роз’яснювальна робота серед підопічних щодо якості соціального обслуговування. Відсотковий еквівалент складає 98%;

Узагальнений статус показника «результативність» 99 %, що відповідає статусу «добре».

2.3. Показник «своєчасність». Критерії оцінювання:

– прийняття рішення щодо надання соціальної послуги догляду вдома, стаціонарного догляду, визначення індивідуальних потреб отримувачів соціальних послуг, підготовка індивідуального плану надання соціальної послуги догляду вдома та стаціонарного догляду у встановлений строк (дотримання максимальних строків, встановлених Постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2020  № 587 та Державних стандартів догляду вдома та стаціонарного догляду). Відсотковий еквівалент складає 92%;

- підписаний у двосторонньому порядку договір на надання соціальних послуг (100%) оформляється у відповідності до вимог Державного стандарту. Відсотковий еквівалент складає 92%;

– строки та терміни надання соціальної послуги – відповідають зазначеним у договорі, графіку відвідувань та індивідуальному плану. Відсотковий еквівалент складає 100%.

Узагальнений статус показника «своєчасність» – 94 %, що відповідає статусу «добре».

2.4. Показник «доступність та відкритість». Критерії оцінювання:

Власного приміщення з «догляду вдома» територіальний центр немає. Розташований у приміщенні Дідовецького старостинського округу в                                   с. Манжосівка, вул. Героїв війни ,89  яке знаходиться в 6 км. від м. Прилуки та має зручне транспортне сполучення. При вході в приміщення міститься пандус, що є необхідним для осіб із  обмеженими можливостями. Терцентр знаходиться на 1 поверсі, що є доступним для маломобільних груп, безперешкодним доступом для відвідувачів. Наявний  стенд з інформацією для отримувачів ( порядок надання, умови та зміст соціальної послуги), який знаходиться біля входу в заклад. Наявність буклетів та роздаткових матеріалів на столі біля входу в відділення  соціальної допомоги вдома. Є створена власна група на соціальній  сторінці  Фейсбук для оперативного  інформування  жителів громади. Також інформація про роботу центру висвітлюється  на веб-сайті Сухополов’янської сільської ради в розділі «Соціальна робота».

На всіх дверях розташовані таблички з написами назви кабінетів.

 

В 12 км. від районного центру м. Прилуки в с. Заїзд  вул. Михайлівська 40А

розташоване відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання. Приміщення відповідає санітарним та протипожежним вимогам.

Будівля обладнана пандусом, коридори поручнями. По кімнатах для проживаючих встановлено кнопки виклику персоналу звуковою сигналізацією.

Проживаючі забезпечені одягом, взуттям, постільною білизною, м’яким та твердим інвентарем, столовим посудом. В наявності є засоби реабілітації.

Натуральні добові норми харчування виконуються на 100%.

Забезпечене відділення цілодобовим медичним постом. Організована денна зайнятість проживаючих.

Відділення стаціонарного догляду має велику прилеглу територію. На присадибних ділянках вирощуються овочі.

Відділення має резервне живлення електропостачання, придбано дизельний генератор. Підготовлена до експлуатації резервна плита під скраплений газ.

Щодо інформаційно-методичного забезпечення терцентру можна сказати, що відповідає статусу «добре». Коридори адміністративного приміщення територіального центру та відділення стаціонарного догляду обладнані інформаційними стендами, на яких розміщена інформація про порядок надання, умови та зміст соціальних послуг, інформаційні картки надання соціальних послуг. На сторінці у соціальній мережі Фейсбук  та на веб-сайті Сухополов’янської сільської ради в розділі «Соціальна робота »висвітлюється інформація щодо проведення заходів.

Статус показника «доступність та відкритість» – 97 %, що відповідає статусу «добре ».

 

2.5. Показник «повага до гідності отримувача соціальної послуги». Критерії оцінювання:

Під час проведення зовнішньої оцінки якості надання соціальних послуг( за допомогою анкети опитувальника) встановлено, що отримувачі соціальних послуг задоволені роботою соціальних робітників, скарг та нарікань не було. Договором про надання соціальних послуг передбачено, що працівники відділення зобов’язуються бути ввічливими та коректними у спілкуванні з отримувачем при виконанні своїх посадових обов’язків, дотримуватися конфіденційності в роботі з інформацією, отриманою в процесі виконання службових обов’язків працівниками. Вживаються заходи щодо захисту персональних даних відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних» та конфіденційності інформації щодо отримувачів послуги. Відсотковий еквівалент складає 100%;

– повага до гідності отримувачів соціальної послуги та недопущення негуманних і дискримінаційних дій щодо них – соціальні робітники у своїй роботі використовують індивідуальний підхід (з урахуванням фізичного та психічного стану отримувача соціальної послуги) та з повагою ставляться до віку, статі отримувачів соціальної послуги, провадять свою діяльність до гідності отримувачів соціальної послуги та з недопущенням негуманних і дискримінаційних дій щодо них. Фактів негуманних і дискримінаційних щодо отримувачів соціальної послуги не було. Відсотковий еквівалент складає 100%.

Узагальнений статус показника «повага до гідності отримувача соціальної послуги» – 99 %, що відповідає статус «добре».

 

2.6. Показник «професійність». Критерії оцінювання:

– штатний розпис – штатний розпис сформовано відповідно до законодавства України та з урахуванням спеціалізації. Відсотковий еквівалент складає 100%;

– наявність затверджених посадових інструкцій – на кожного працівника територіального центру розроблена посадова інструкція з урахуванням вимог «Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 80 «Соціальні послуги»,  затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 14.10.2005 № 324 зі змінами та доповненнями,  та затверджена директором територіального центру соціального обслуговування. Відсотковий робітників еквівалент складає 100%;

– наявність документів про освіту (державного зразка) працівників територіального центру, що надають соціальну послугу – в особових справах працівників містяться документи про освіту (державного зразка). Відсотковий еквівалент складає 100%;

– наявність особистих медичних книжок надавачів соціальної послуги та проходження обов’язкових медичних оглядів – всі соціальні робітники мають особисті медичні книжки та проходять обов’язковий медичний огляд раз на рік. Відсотковий еквівалент складає 100%;

– наявність графіку проведення робочих нарад з питань законодавства у сфері надання соціальних послуг – у територіальному центрі проводяться наради з інформування персоналу щодо чинного законодавства та організації їх роботи та  затверджений відповідний  план. Відсотковий еквівалент складає 95%.

- наявний  інструктаж з охорони праці, пожежної безпеки, з надання першої медичної допомоги. Директор терцентру, інженер з охорони праці, керівники структурних підрозділів пройшли навчання в учбових комбінатах з отриманням посвідчень з питань охорони праці, пожежної та техногенної безпеки. Відсотковий еквівалент складає  100%.

- наявність обладнання, твердого та м’якого інвентарю – фахівці установи забезпечені (комп’ютерами, принтером, папером, канцелярським приладдям). Соціальні робітники забезпечені: куртками, чоботами, господарськими сумками та засобами від ковзання – 100%, але відкритою залишається проблема з забезпеченням соціальних робітників велосипедами. Відсотковий еквівалент складає  85%.

Проводиться підвищення кваліфікації працівників, про що свідчать копії  дипломів про проходження курсів та тренінгів.

Узагальнений статус показника «професійність» 97%, що відповідає статусу «добре».

Зовнішня оцінка якості надання соціальної послуги догляд вдома  та стаціонарний догляд визначалася із застосуванням шкали оцінки якісних та кількісних показників якості надання соціальної послуги (узагальнювалися статуси, які переважали).

Показники якісні

Від 80% до 100%«Добре»

Від 59% до 79%«Задовільно»

Від 0% до 50%

«незадовільно»

Адресність та індивідуальний підхід

100%

«Добре»

 

 

Результативність

99%

«Добре»

 

 

Своєчасність

94%

«Добре»

 

 

Доступність та відкритість

 97%

«Добре»

 

 

Повага до гідності отримувача соціальної послуги

99%

«Добре»

 

 

Професійність

 97%

«Добре»

 

 

 

Показники кількісні

Від 80% до 100%

 

Від 51% до 79%

Від 0% до 50%

 

Кількість скарг та результат розгляду

 

 

0% «Добре»

Кількість задоволених звернень про отримання соціальної послуги

98% «Добре»

 

 

 Оцінка якості соціальної послуги в цілому

Узагальнений статус

Рекомендації по роботі із суб'єктом, що надає соціальну послугу

«Добре»

Продовжувати роботу з надання якісних соціальних послуг

 

 

 

Основні проблеми у наданні соціальних послуг територіального центру (надання соціальних послуг)  Сухополов’янської сільської ради сільської ради є

 

  • в межах фінансової можливості сприяти зміцненню матеріально-технічної бази відділення соціальної допомоги вдома в частині забезпечення соціальних робітників велосипедами;
  • продовжувати роботу щодо виявлення одиноких громадян  та осіб з інвалідністю з метою надання  їм необхідної допомоги;
  • своєчасно проводити аналіз та обробку індивідуальних планів надання  соціальної послуги, забезпечувати оформлення відповідно вимог законодавства;

Незважаючи на добру оцінку якості надання соціальних послуг директору територіального центру, треба вжити низку заходів, спрямованих на удосконалення процесу обслуговування й підвищення контролю якості соціальних послуг:

  •  продовжувати своєчасно, якісно та в повному обсязі надавати соціальну послугу « догляду вдома», «стаціонарного догляду»;
  •  підтримувати в актуальному стані інформаційні стенди, буклети;
    вживати заходів щодо постійного підвищення кваліфікації працівників, які надають послуги «догляду вдома», «стаціонарного догляду»;  
  •  брати участь у пілотних проектах з метою залучення додаткових коштів для надання якісних соціальних послуг;
  •  постійно  на сторінці сільської ради у соціальній мережі  « Facebook» (Фе́йсбу́к) висвітлювати інформацію про соціальні послуги, які надає територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) та зміни в законодавстві.