Звіт про проведення зовнішньої оцінки якості надання соціальних послуг територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Сухополов’янської сільської ради у 2022 році
На виконання Закону України «Про соціальні послуги», постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 № 449 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг», розпорядження сільського голови Сухополов’янської сільської ради від 19 січня 2022 року № 09 «Про проведення моніторингу надання соціальних послуг у Сухополов’янській сільській раді», з метою з’ясування рівня задоволення потреб отримувачів соціальних послуг та покращення діяльності надавача цих послуг проведено зовнішню оцінку якості надання соціальних послуг у 2022 році.
В територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг) станом на 1 червня працює 73 працівники.
Відповідно до плану проведення зовнішнього оцінювання якості надання соціальних послуг в Територіальному центрі соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Сухополов’янської сільської ради проведено анкетування надавачів та отримувачів соціальних послуг. В анкетуванні взяли участь 33 отримувачів соціальної послуги «догляд вдома», 11 отримувачів соціальної послуги «догляд стаціонарний» та 36 надавачів соціальних послуг.
При проведенні зовнішньої оцінки якості надання соціальних послуг застосовувалися наступні показники:
адресність та індивідуальний підхід, що визначаються шляхом аналізу правильності визначення індивідуальних потреб, відповідності соціальної послуги індивідуальним потребам її отримувача;
результативність, що визначається шляхом здійснення аналізу досягнутих результатів, задоволення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги, вирішення проблемних питань отримувача соціальної послуги, подолання або мінімізація наслідків складних життєвих обставин отримувача соціальної послуги;
своєчасність, що визначається шляхом здійснення аналізу дотримання строків прийняття рішення про надання соціальної послуги, надання в разі потреби невідкладної допомоги отримувача послуг, виконання індивідуального плану надання соціальної послуги у визначені строки тощо;
доступність та відкритість, що визначаються шляхом аналізу наявності інформації про соціальну послугу, умов та порядку її отримання, можливості отримання альтернативних послуг тощо, можливості надання допомоги громадянам, які перебувають у складних життєвих обставинах, в отриманні необхідних документів для призначення соціальної послуги, можливості звернутися за отриманням соціальних послуг та вільного (безперешкодного) доступу отримувача соціальних послуг до приміщення суб’єктів, що надають соціальні послуги, тощо;
зручність, що визначається шляхом аналізу наявних можливостей для громадян, які перебувають у складних життєвих обставинах, обирати зручний для них час отримання соціальної послуги, врахування інтересів та потреб отримувача соціальної послуги під час її надання тощо;
повага до отримувача соціальної послуги, що визначається шляхом аналізу забезпечення ввічливого і гуманного ставлення з боку суб’єктів, що надають соціальні послуги, його честі, дотримання професійних та етичних норм і принципів у роботі з отримувачем соціальних послуг тощо. З цією метою проводиться анкетування отримувачів соціальних послуг;
професійність, що визначається шляхом аналізу наявності належного рівня кваліфікації фахівців, що надають соціальні послуги, проведення підвищення їх кваліфікації, атестації.
Адресність та індивідуальний підхід ( статус «Добре»).
Індивідуальні потреби у соціальних послугах визначаються згідно звернень громадян. Всі особові справи отримувачів соціальних послуг догляду вдома, стаціонарного догляду містять акти оцінки потреб особи/сім’ї, визначено ступінь індивідуальної потреби отримувачів соціальних послуг. Наявний індивідуальний план, що відповідає індивідуальним потребам, який складається й узгоджується з кожним отримувачем соціальних послуг. Плани підписані отримувачем та територіальним центром. Індивідуальний план переглядається відповідно до вимог Державного стандарту послуги догляду вдома, Державного стандарту стаціонарного догляду за особами, які втратили здатність до самообслуговування чи не набули такої здатності, за потреби вносяться зміни.
Результативність ( статус «Добре»).
Рівень задоволеності соціальними послугами (за оцінкою отримувачів соціальних послуг). 93 % – більша частина отримувачів надає позитивні відгуки. Є покращення емоційного, психологічного, фізичного стану отримувачів соціальних послуг, позитивні зміни у стані отримувача у процесі їх надання порівняно з періодом, коли послуга не надавалася. Також в ході телефонного опитування отримувачів були отримані позитивні відгуки про роботу працівників відділення соціальної допомоги вдома, відділення стаціонарного догляду, якими постійно проводиться інформаційно – роз’яснювальна робота серед отримувачів. Проводиться внутрішній моніторинг якості надання соціальних послуг, систематичне спостереження за роботою співробітників та миттєве реагування на недоліки у робочому процесі. Моніторинг проводився: 20 грудня 2021 року, про що є підписані акти.
Своєчасність (статус «Добре»).
Прийняття рішення щодо надання соціальних послуг, визначення індивідуальних потреб отримувачів соціальних послуг, підготовка індивідуального плану надання соціальної послуги здійснені у встановлений строк (100%). Всі переглянуті звернення були розглянуті з дотриманням термінів у прийняття рішень. Договори підписані у двосторонньому порядку терміном на один рік. Відсотковий еквівалент складає 100%.
Доступність та відкритість (статус «Добре»).
Наявність приміщень, що відповідають санітарним та протипожежним вимогам згідно чинного законодавства України. Розташування територіального центру є вдалим, він знаходиться поряд із зручним транспортним сполученням. При вході в територіальний центр міститься пандус, що є необхідним для осіб з інвалідністю, на всіх дверях є таблички з написом назви відділення. Наявний стенд з інформацією для отримувачів (порядок надання, умови та зміст соціальної послуги), який знаходиться в коридорі територіального центру. Наявність буклетів та роздаткових матеріалів знаходиться на столі біля входу в приміщення територіального центру, є створена власна група на соціальній сторінці Фейсбук для оперативного інформування жителів громади. Також інформація про роботу територіального центру висвітлюється на веб-сайті Сухополов’янської сільської ради в розділі «Соціальна робота».
Повага до гідності отримувача соціальної послуги ( статус «Добре»).
Під час проведення зовнішньої оцінки якості надання соціальних послуг (за допомогою анкети опитувальника) встановлено, що отримувачі соціальних послуг задоволені роботою працівників, які надають соціальні послуги, скарг та нарікань не було. Договором про надання соціальних послуг передбачено, що працівники територіального центру зобов’язуються ввічливо та коректно ставитися до громадян під час здійснення своїх посадових обов’язків, зберігати в таємниці конфіденційну інформацію, яку отримали під час виконання службових обов’язків. Випадків подібних порушень за 2021 рік не виявлено.
Професійність (статус «Добре»).
На кожного працівника розроблена посадова інструкція згідно Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників «Випуск 80» «Соціальні послуги». Всі працівники ознайомлені з правилам внутрішнього трудового розпорядку. В особових справах працівників містяться документи про освіту державного зразка, накази про прийняття на роботу. Проводиться підвищення кваліфікації працівників, про що свідчать копії дипломів про проходження курсів та тренінгів.
Узагальнення статусів показників
Кількісні показники |
Від 0% до 20% |
Від 21% до 50% |
Від 51% до 100% |
Кількість скарг та результати їх розгляду |
«Добре» |
|
|
Кількість задоволених звернень про отримання соціальних послуг |
|
|
«Добре» |
Частка працівників, які підвищили рівень кваліфікації |
|
|
|
Частка здійснення моніторингу якості надання соціальних послуг |
|
|
«Добре» |
Якісний показник |
Статус |
||
добре |
задовільно |
незадовільно |
|
від 80% до 100% |
від 51%до 79% |
від 0% до 50% |
|
Адресність та індивідуальний підхід |
Добре |
|
|
Результативність |
Добре |
|
|
Своєчасність |
Добре |
|
|
Доступність та відкритість |
Добре |
|
|
Повага до гідності отримувача соціальної послуги |
Добре |
|
|
Професійність |
Добре
|
|
|
Загальна оцінка |
«ДОБРЕ» |
|
|
Незважаючи на добру оцінку якості надання соціальних послуг керівництву територіального центру, треба вжити низку заходів, спрямованих на удосконалення процесу надання соціальних послуг й підвищення контролю якості соціальних послуг:
- продовжувати своєчасно, якісно та в повному обсязі надавати соціальну послугу «допомоги вдома», «стаціонарного догляду»;
- підтримувати в актуальному стані інформаційні стенди, буклети;
- вживати заходів щодо постійного підвищення кваліфікації працівників, які надають соціальні послуги;
- підготувати та провести масштабну інформаційно-роз’яснювальну роботу з залученням якомога більшої кількості громадян, які мають право на отримання соціальних послуг в територіальному центрі;
- постійно на сторінці сільської ради у соціальній мережі « Facebook» (Фе?йсбу?к) висвітлювати інформацію про соціальні послуги, які надає територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) та зміни в законодавстві.
За 2021 рік в територіальному центрі соціальні послуги отримали 517 осіб похилого віку та осіб з інвалідністю. Соціальну послугу з догляду вдома отримали 483 особи, послугу догляд стаціонарний отримали 34 особи.
Проаналізувавши відповіді отримувачів та надавачів соціальної послуги «догляду вдома» та послуги «догляд стаціонарний» на запитання анкет, можна зробити висновок, що такі показники, як адресність та індивідуальний підхід, доступність, своєчасність, повага до гідності отримувачів соціальних послуг, повністю задовольняють потреби отримувачів послуг.