Продовжується робота над завершенням виконання семи рекомендацій Єврокомісії, які Україна отримала разом зі статусом кандидата на членство в ЄС.
Так, у Верховна Рада України зареєстрований законопроєкт щодо наближення Закону України «Про рекламу» до європейських норм: https://cutt.ly/w73QXMW
Ухвалення цього законопроєкту дозволить імплементувати стандарти Директиви про аудіовізуальні медіапослуги в національне законодавство і повністю виконати одну з рекомендацій Європейської Комісії.
Запропонований документ серед іншого передбачає:
встановлення критеріїв, за якими реклама вважається такою, що потрапляє під юрисдикцію України.
Запровадження терміну і регулювання «продакт-плейсменту»;
саморегулювання та співрегулювання у сфері реклами щодо створення та розповсюдження реклами, зокрема щодо реклами алкогольних напоїв; реклами, яка включена у дитячі програми, а також розповсюджується на платформах спільного доступу до відео щодо харчових продуктів та напоїв, які містять жири, транс-жирні кислоти, сіль, соду або цукор, надмірне споживання яких у загальній дієті не рекомендується;
розширення заборони на вміст в рекламі твердження та/або зображення, які є дискримінаційними та/або розпалюють ненависть, ворожнечу чи жорстокість до окремих осіб чи груп осіб;
заборону для суб’єктів у сфері аудіальних та аудіовізуальних медіа обробляти персональні дані дітей з такою комерційною метою, як прямий маркетинг та профілювання, включаючи поведінково орієнтовану рекламу;
запровадження регулювання реклами на платформах спільного доступу до відео та спільного доступу до інформації, а також з використанням електронних комунікацій, зокрема, обов’язковість маркування реклами, а також відповідності законодавству про рекламу.
Законопроєкт доповнює ухвалений раніше Закон України «Про медіа», який набрав чинності 31 березня 2023 року.